REGULAMIN OBOWIĄZUJĄCY DO DNIA 16.05.2025  – znajduje się TUTAJ

 

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO „PIMOtki”

I. DEFINICJE:

1. Niniejszy regulamin określa zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym prowadzonym przez Sprzedającego pod adresem www.pimotki.pl, zasady świadczenia usług drogą elektroniczną przez Usługodawcę oraz zasady przetwarzania danych osobowych Klientów/ Usługobiorców przez Administratora.

2. Regulamin został sporządzony w oparciu o obowiązujące przepisy prawa, a w szczególności o:

  • przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 1964 Nr 16 poz. 93 ze zm.),
  • przepisy ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r. Nr 144 poz.1204),
  • przepisy ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2014 poz. 1182),
  • przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 poz. 827);

3. Integralną część niniejszego Regulaminu stanowią: 

  • Polityka Prywatności.
  • Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
  • Wzór zgłoszenia reklamacyjnego towaru niezgodnego z umową.

4. Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:

    1. Dzień roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
    2. Dowód zakupu – faktura, rachunek lub paragon wystawione zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2004 r. nr 54 poz. 535 z późn. zm.) oraz innymi stosownymi przepisami prawa.
    3. Eparagon – jest to dokument fiskalny w postaci elektronicznej, którego zakres reguluje Ustawa z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2004 r. nr 54 poz. 535 z późn. zm.), Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie kas rejestrujących oraz Rozporządzenia Ministra Rozwoju Pracy i Technologii z dnia 12 września 2021 r. w sprawie kryteriów i warunków technicznych, którym muszą odpowiadać́ kasy rejestrujące z elektronicznym zapisem kopii.
    4. Klient – Konsument lub Przedsiębiorca, który wyraził wolę zawarcia Umowy sprzedaży Produktu/ów dostępnych w Sklepie Internetowym www.pimotki.pl.
    5. Kodeks dobrych praktyk– kodeks o którym mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (Dz.U. z 2007 nr 171 poz. 1206 z późn. zm),
    6. Kodeks cywilny – Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 1964 r. nr 16 poz. 93 z późn. zm),
    7. Konsument – osoba fizyczna dokonująca zakupów w sklepie internetowym www.pimotki.pl, niezwiązanych bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
    8. Koszyk – lista produktów sporządzona z oferowanych w Sklepie Internetowym Produktów na podstawie wyborów Kupującego.
    9. Płatność – czynność polegająca na zapłacie, w sposób określony w niniejszym Regulaminie, wskazanej ceny Produktu oraz kosztów dostawy.
    10. Produkt – dostępna w sklepie internetowym www.pimotki.pl rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy sprzedaży między Klientem a Sprzedającym,
    11. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka nieposiadająca osobowości prawnej, korzystająca ze Sklepu Internetowego lub nabywająca Produkty w ramach działalności gospodarczej lub zawodowej; w przypadku osoby fizycznej za Przedsiębiorcę uważa się osobę fizyczną korzystającą ze Sklepu Internetowego lub nabywającą Produkty w celu związanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści umowy wynika, że posiada ona dla niej charakter zawodowy, wynikający w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
    12. Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna korzystająca ze Sklepu Internetowego lub nabywająca Produkty w celu związanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
    13. Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu Internetowego określający zasady dokonywania zakupów w Sklepie Internetowym oraz zasady świadczenia usług przez Usługodawcę drogą elektroniczną.
    14. Sklep Internetowy – sklep internetowy Usługodawcy dostępny pod adresem internetowym www.pimotki.pl.
    15. Sprzedawca – Karolina Boruch prowadząca działalność gospodarczą pod firmą: PIMOTKI – KAROLINA BORUCH, pod adresem: Ruda Mała 57, 26-624 Kowala, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP: 7962940885, REGON: 382996420, zwany także zamiennie „Usługodawcą”, „Wystawcą“ lub „Administratorem”.
    16. System teleinformatyczny – zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci urządzenia końcowego,
    17. Umowa sprzedaży – umowa w rozumieniu art. 535 § 1 Kodeksu cywilnego zawierana na odległość za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
    18. Usługa elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
    19. Usługobiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, a której ustawa przyznaje zdolność prawną, korzystająca lub zamierzająca korzystać z Usługi elektronicznej.
    20. Ustawa o prawach konsumenta – Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 z późn. zm.).
    21. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną ( Dz. U. z 2002 r. nr 144, poz. 1204 z późn. zm.).
    22. Wydanie – w przypadku umów zawieranych z Przedsiębiorcami jest to każdorazowo powierzenie przez Sprzedającego Produktu przewoźnikowi, zaś w przypadku umów zawieranych z Konsumentami – powierzenie przez Sprzedającego Produktu przewoźnikowi w przypadku, w którym Sprzedający nie miał wpływu na wybór sposobu dostawy towaru przez Konsumenta (w przeciwnym wypadku, za wydanie towaru uważa się umożliwienie Konsumentowi odbioru towaru w ustalonym przez strony miejscu dostawy).

II. KONTAKT ZE SPRZEDAJĄCYM

1. Adres Sprzedawcy: SKLEP PIMOTKI, ul Radomska 40D, 26-680 Wierzbica.

2. Adres e-mail Sprzedawcy: pimotki@gmail.com

III. PODSTAWOWE PRAWA I OBOWIĄZKI STRON

1. Usługodawca za pośrednictwem Sklepu Internetowego oferuje do sprzedaży Produkty fabrycznie nowe, oryginalnie zapakowane, wolne od wad fizycznych i prawnych, które zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.

2. Usługobiorca obowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z prawem i zasadami współżycia społecznego, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich.

3. Usługobiorca obowiązany jest do udostępniania Usługodawcy danych zgodnych ze stanem faktycznym.

4. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.

5. W przypadku uzyskania przez Usługodawcę wiadomości o korzystaniu przez Usługobiorcę z usług świadczonych w Sklepie Internetowym w sposób niezgodny z Regulaminem lub z obowiązującym prawem, Usługodawca może przetwarzać dane osobowe Usługobiorcy w zakresie niezbędnym do ustalenia odpowiedzialności prawnej Usługobiorcy.

6. W ramach wymagań technicznych niezbędnych do współpracy z Systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca w celu korzystania z usług świadczonych w Sklepie Internetowym oraz zawarcia Umowy sprzedaży Usługobiorca/ Klient powinien dysponować aktywnym kontem poczty elektronicznej (e-mail), urządzeniem podłączonym do sieci Internet oraz dowolną przeglądarką internetową.

IV. PROCEDURA ZAWARCIA UMOWY SPRZEDAŻY

1. Strony zawierają Umowę Sprzedaży w ten sposób, że Klient składa zamówienie za pomocą formularza „Zamawiam”, bądź za pośrednictwem rozmowy telefonicznej pod numerem telefonu: 88 33 111 23, zaś Sprzedający potwierdza otrzymanie zamówienia poprzez wysłanie na adres e-mail podany przez Klienta wiadomości elektronicznej, zawierającej potwierdzenie otrzymania zamówienia oraz oświadczenie o przyjęciu go do realizacji. Wraz z dokumentami, o których mowa w zdaniu poprzednim, Sprzedawca przekazuje Klientowi wzór oświadczenia o odstąpienia od Umowy sprzedaży oraz treść niniejszego Regulaminu w formie pliku PDF.

2. Złożenie zamówienia może nastąpić jedynie pod warunkiem oświadczenia przez Klienta, że przeczytał i akceptuje Regulamin oraz zapoznał się z Polityką Prywatności.

3. Do momentu kliknięcia w pole „Zamawiam” Klient może samodzielnie edytować podane przez siebie dane. Po wysłaniu zamówienia Klient może zwrócić się o ich zmianę do Sprzedającego za pomocą adresu poczty elektronicznej pimotki@gmail.com.

4. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za podanie przez Klienta błędnych danych przy składaniu zamówienia.

5. Akceptując Regulamin, Klient wyraża zgodę na przesłanie dokumentów sprzedaży drogą elektroniczną. Sprzedawca wydaje Eparagon oraz fakturę VAT Klientowi za pośrednictwem systemu i repozytorium elektronicznych paragonów fiskalnych eparagony.pl oraz platformy ifirma.pl.

6. Wydanie Eparagonu następuje poprzez i w momencie skutecznego zapisu dokumentu w repozytorium dokumentów systemu eparagony.pl. Klient uzyskuje dostęp do dokumentu oraz jego czytelnego widoku za pośrednictwem unikatowego hiperłącza przekazanego przez Sprzedawcę na podany w zamówieniu adres e-mail Klienta.

7. Łączne koszty realizacji zamówienia obejmują cenę za Produkt oraz koszty dostawy zgodnie z podsumowaniem dokonywanym w formularzu „Dostawa i płatność”, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej.

8. Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu Internetowego podana jest w złotych polskich i zawiera podatki.

9. Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt, jego indywidualne wykonanie oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie), o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.

10. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen Produktów prezentowanych w Sklepie Internetowym, wycofania oraz wprowadzania nowych Produktów. Powyższe nie ma wpływu na zamówienie, które zostało złożone przed datą wejścia w życie, którejkolwiek ze zmian.

11. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania na bieżąco zmian cen Produktów oraz do przeprowadzania i odwoływania promocji, rabatów i wyprzedaży. Uprawnienie, o którym mowa wyżej, nie ma wpływu na zamówienia złożone przed zmianą ceny, warunków promocji, rabatów lub wyprzedaży. Czas akcji promocyjnych jest ograniczony. Rabaty i promocje nie sumują się. Promocje, rabaty i wyprzedaże obowiązują w okresie i na warunkach wskazanych każdorazowo w opisie danego Produktu w Sklepie Internetowym.

12. Sprzedający nie pobiera żadnych dodatkowych opłat za dostawę poza opłatami wynikającymi z cenników operatorów.

13. Utrwalenie i udostępnienie Klientowi treści Umowy sprzedaży oraz informacji, o których mowa w art. 12 Ustawy o prawach konsumenta następuje za pomocą opublikowania na stronie internetowej Sklepu Internetowego Regulaminu dostępnego w zakładce „Regulamin” a także poprzez potwierdzenie przyjęcia zamówienia za pomocą wiadomości elektronicznej, o której mowa w ustępie 1 niniejszego paragrafu.

V. MOŻLIWE SPOSOBY PŁATNOŚCI

1. Klient ma możliwość dokonania zapłaty w następujący sposób:

  • przelewem na rachunek bankowy Sprzedającego: 82 1240 3259 1111 0010 8943 9260,
  • za pomocą szybkich płatności TPAY
  • za pomocą płatności odroczonych PAYPO
  • zaznaczając dostawę za pobraniem i dokonując płatności u kuriera.

2. Klient jest zobowiązany do zapłaty w terminie 5 dni roboczych od momentu potwierdzenia przyjęcia zamówienia.

3. W razie nie odnotowania wpłaty na rachunku bankowym Sprzedającego w powyższym terminie, Sprzedający odstąpi od Umowy sprzedaży bez wskazywania terminu dodatkowego, potwierdzając powyższe za pomocą wiadomości elektronicznej wysłanej na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej.

4. Na każdy sprzedawany Produkt Sprzedający wystawia potwierdzenie zamówienia, paragon lub fakturę.

5. Zamówienie jest przekazywane do realizacji niezwłocznie po zaksięgowaniu wpłaty kwoty wskazanej w podsumowaniu zamówienia na rachunku bankowym Sprzedającego.

VI. CZAS REALIZACJI ZAMÓWIENIA

Czas realizacja Zamówienia wynosi do 14 dni roboczych od momentu zaksięgowania wpłaty na rachunku bankowym Sprzedającego, chyba, że w potwierdzeniu zamówienia Sprzedający wskaże inny termin.

VII. WARUNKI DOSTAWY

1. Dostawa Produktu dostępna jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz poza jej terytorium.

2. Koszty dostawy oraz szacunkowy termin jej realizacji przedstawiane są Klientowi w trakcie składania zamówienia.

3. W przypadku nieodebrania przesyłki z zakupionymi Produktami przez Klienta, Sprzedawca może obciążyć go kosztami transportu/przesyłki powrotnej na adres Sklepu Internetowego zgodnie z cennikiem operatora pocztowego. Przedmiotowe uprawnienie przysługuje również w sytuacji błędnie podanego przez Klienta adresu dostawy bądź błędnego numeru telefonu. 

VIII. ODSTĄPIENIE OD UMOWY (ZWROT PRODUKTU)

1. Klient będący Konsumentem jak również Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, przyjmuje do wiadomości, że przysługuje mu prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży, bez podania przyczyn i bez ponoszenia kosztów, poprzez złożenie pisemnego oświadczenia skierowanego do Sprzedawcy w terminie 14 dni od dnia doręczenia mu Produktu. Poniższe zapisy odnoszące się do Konsumentów należy odnosić również do Przedsiębiorcy na prawach konsumenta. 

2. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia drogą elektroniczną na adres e-mail: pimotki@gmail.com przed jego upływem.

3. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.

4. Jeżeli Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy zanim Sprzedający potwierdził przyjęcie zamówienia, zamówienie to przestaje wiązać Strony.

5. Sprzedający niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania zwrotu towaru z całości zamówienia, od Konsumenta, zwraca mu wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy za wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostawy innego, niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym.

6. Sprzedający dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że ten wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez Konsumenta kartą płatniczą, Sprzedający dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Konsumenta.

7. Konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić Produkt Sprzedającemu lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedającego do odbioru, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt.

8. Do przesyłki zawierającej zwracany Produkt należy dołączyć dowód zakupu.

9. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.

10. Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, w tym koszty odesłania Produktu Sprzedającemu.

11. Sprzedawca informuje, że prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży w trybie ustawy o prawach konsumenta, nie przysługuje w odniesieniu do umów:

  • o oświadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
  • w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (tj. np. produkty szyte na miarę, cięte z metra);
  • w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
  • po upływie 14-dniowego terminu do odstąpienia od Umowy Sprzedaży.

IX. REKLAMACJE – NIEZGODNOŚĆ PRODUKTU Z UMOWĄ ORAZ ROZWIĄZYWANIE SPORÓW

1. Sprzedawca odpowiada wobec Klienta – Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, jeżeli Produkt w chwili jego wydania jest niezgodny z Umową sprzedaży.

2. W przypadku braku zgodności towaru z Umową sprzedaży, Sprzedający wobec Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, odpowiada na zasadach określonych w rozdziale 5a ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 poz. 827).

3. Klientom będącym Przedsiębiorcami nie przysługują uprawnienia z tytułu rękojmi za wady.

4. W przypadku stwierdzenia niezgodności Produktu z Umową sprzedaży, Klient powinien zgłosić reklamację Sprzedawcy.

5. W celu umożliwienia Sprzedawcy ustosunkowania się do zastrzeżeń Klienta, reklamacja powinna:

  • zostać złożona w formie pisemnej i przesłana pocztą na adres Sprzedawcy, podany w Rozdziale II pkt 1 niniejszego Regulaminu lub na adres e-mail Sprzedawcy: pimotki@gmail.com;
  • określać przyczynę złożenia reklamacji oraz wskazywać zakres żądania Klienta;
  • zawierać dołączony dowód zakupu (np. paragon, rachunek lub fakturę) – co nie jest jednak warunkiem jej rozpatrzenia;
  • wskazywać sposób udzielenia odpowiedzi na reklamację – odpowiedź pisemna lub za pośrednictwem e-mail;
  • zostać podpisana oraz zawierać aktualne dane Klienta, w tym numer konta bankowego, na który nastąpić miałby ewentualny zwrot ceny za Produkt lub różnicy pozostałej po jej obniżeniu.

6. Sprzedawca rozpatruje reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. W terminie, o którym mowa w zdaniu poprzednim, Sprzedawca ustosunkowuje się do reklamacji Klienta kierując odpowiedź pisemną lub e-mail na adres podany przez Klienta w reklamacji.

7. W przypadku, gdy Sprzedawca nie uznał reklamacji Klienta, a ten nie zgadza się z jego decyzją, Klient może zwrócić się o mediację lub rozstrzygnięcie sporu do Stałego Polubownego Sądu Konsumenckiego (“Sąd Polubowny”), działającego przy właściwym Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej. Sprzedawca w tym miejscu informuje Konsumentów, o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów. Jednocześnie Sprzedawca wyjaśnia, że skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń ma charakter dobrowolny.

8. Sprawę do Sądu Polubownego może wnieść Konsument, ale także Klient niebędący Konsumentem, składając odpowiedni wniosek (w zależności od wybranego sposobu rozstrzygnięcia sprawy może być to wniosek o wszczęcie i przeprowadzenie mediacji lub o rozpoznanie sprawy przez Sąd Polubowny) do właściwego terenowo Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej.

9. Formularze wniosków, o których mowa w pkt. 8 powyżej, dostępne są na stronach internetowych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej, których lista z danymi teleadresowymi znajduje się na stronie internetowej www.uokik.gov.pl.

10. Rozwiązanie sporu w wyniku procedury mediacji ma charakter dobrowolny i nie podlega egzekucji administracyjnej, ani sądowej; nie służy od niego odwołanie. Rozwiązanie sporu w wyniku mediacji nie wpływa na możliwość skierowania sprawy pod rozstrzygnięcie sądu powszechnego lub Sądu Polubownego.

11. W przypadku skierowania sprawy pod rozstrzygnięcie Sądu Polubownego, ugoda oraz wyroki wydane przez ten sąd mają moc wyroku sądu powszechnego. Od wyroku wydanego przez Sąd Polubowny można wnieść skargę do sądu powszechnego. W przypadku zawarcia przez Strony ugody przed Sądem Polubownym, Strony nie mogą jej zaskarżyć.

12. Klient, będący Konsumentem, może także zasięgnąć pomocy u Miejskiego lub Powiatowego Rzecznika Konsumentów lub właściwej terenowo Federacji Konsumentów. Informacje o Federacji Konsumentów znajdują się pod adresem: www.federacja-konsumentów.org.pl

13. Do przykładowych metod pozasądowego rozwiązywania sporów dla Konsumentów należą: 

  • zwrócenie się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy sprzedaży;
  • zwrócenie się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą;
  • pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich) w celu uzyskania bezpłatnej pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Konsumentem, a Sprzedawcą.

14. Sprzedawca w niniejszym Regulaminie oraz w ramach Strony Internetowej udostępnia także łącze elektroniczne do platformy ODR: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.

X. DANE OSOBOWE

1. Administratorem danych osobowych Usługobiorców/Klientów przetwarzanych za pośrednictwem Sklepu Internetowego jest Sprzedawca/Usługodawca. Dane osobowe są przetwarzane i zbierane wyłącznie w celu świadczenia usług wskazanych w niniejszym Regulaminie lub realizacji Umowy sprzedaży.

2. Dane osobowe Usługobiorców/Klientów udostępniane są przez nich dobrowolnie. Z uwagi jednak na cel ich przetwarzania jakim jest realizacja Umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej podanie danych w niepełnym zakresie bądź odmowa ich udostępnienia skutkuje nie zawarciem ww. umowy.

3. Usługobiorca/Klient ma prawo dostępu do treści danych osobowych dotyczących ich osoby oraz danych dotyczących składanych przez nich zamówień Produktów oraz ich poprawiania. Żądanie w tym zakresie należy zgłosić za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: pimotki@gmail.com.

4. W celu realizacji dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora w zakresie niezbędnym z uwagi na cel umowy.

5. W celu realizacji płatności elektronicznych, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie Internetowym w zakresie niezbędnym z uwagi na cel umowy.

6. Szczegółowe postanowienia dotyczące ochrony danych osobowych Klientów zawiera Polityka prywatności dostępna na stronie internetowej Sprzedawcy: www.pimotki.pl.

XI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. Usługodawca/Sprzedający ma prawo do zmiany Regulaminu.

2. W przypadku gdy zmiana Regulaminu ma miejsce w okresie związania Stron umową o charakterze ciągłym, Klienta wiąże Regulamin w wersji zmienionej, gdy łącznie zostały spełnione poniższe warunki:

  • klient został powiadomiony drogą elektroniczną o zmianach Regulaminu,
  • w ciągu 14 dni od momentu powiadomienia Klient nie złoży oświadczania o wypowiedzeniu umowy za pośrednictwem adresu poczty elektronicznej: pimotki@gmail.com.

3. W pozostałych przypadkach Klienta wiąże wersja Regulaminu obowiązująca w chwili zawarcia Umowy sprzedaży.

4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają obowiązujące przepisy prawa.

5. Wszelkie spory wynikające z realizacji Umowy sprzedaży oraz postanowień niniejszego Regulaminu, rozpatrywane będą przez sąd powszechny właściwy według przepisów ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego (Dz. U. z 1964 r. Nr 43 poz. 296 ze zm.).

6. Poza możliwością sądowego rozstrzygania sporów, Strony mają także możliwość skorzystania z alternatywnych metod rozstrzygania sporów poprzez skierowanie sprawy do mediacji lub poddanie sporu pod rozstrzygnięcie Stałego Polubownego Sądu Konsumenckiego, działającego przy właściwym Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej. Zasady dostępu do procedur, o których mowa w zdaniu poprzednim, zostały opisane w rozdziale IX pkt 7-14 niniejszego Regulaminu.

7. Niniejszy Regulamin dostępny jest w wersji elektronicznej na stronie www.pimotki.pl.